Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Γλυκό Κουταλιού Βύσσινο

Το Βύσσινο είναι το αγαπημένο μας γλυκό κουταλιού είτε συνοδεύει το ελληνικό καφεδάκι μας με ένα ποτήρι παγωμένο νερό είτε δίνει χρώμα στο απογευματινό μας γιαούρτι ή στολίζει υπέροχα το παγωτό καϊμάκι.
Επειδή, όμως, κάθε χρόνο προγραμματίζαμε τις διακοπές μας στην Ελλάδα τον Ιούλιο, δυστυχώς τότε είχε περάσει η εποχή του βύσσινου!
Φέτος ήμουν τυχερή, διότι έφτασα πάνω στην ώρα! Τα πρώτα βύσσινα είχαν εμφανιστεί στην αγορά και έτσι προμηθεύτηκα αρκετά. Έγιναν ένα υπέροχο ρουμπινί γλυκό κουταλιού με τη χαρακτηριστική γεύση!
Το δοκιμάσαμε, βέβαια, και το βαθμολογήσαμε με άριστα!
Θα φυλάξουμε μερικά για να τα πάρουμε μαζί μας. Έτσι το χειμώνα θα  έχουμε την ψευδαίσθηση ότι πήραμε μαζί μας χρώματα και αρώματα από το  Ελληνικό καλοκαίρι! 



Τα Υλικά


2 κιλά βύσσινο, όχι πάρα πολύ ώριμα
2 κιλά ζάχαρη
1 φλιτζάνι νερό
2 κουταλιές χυμό λεμονιού


Οδηγίες



Πλένουμε καλά τα βύσσινα και τα στραγγίζουμε.
Αφαιρούμε τα κοτσάνια τους και τα τρυπάμε προσεκτικά με μια φουρκέτα ή µε το ειδικό εργαλείο για να αφαιρέσουμε τα κουκούτσια.







Τοποθετούμε τα καθαρισμένα βύσσινα μέσα ένα σε μπολ σε στρώσεις, εναλλάξ, βύσσινα και ζάχαρη. Καλύπτουμε το μπολ µε πλαστική μεμβράνη και τα αφήνουμε για μια νύχτα μέσα στο ψυγείο.









Την επόμενη μέρα βάζουμε τα βύσσινα και τη ζάχαρη σε µία κατσαρόλα µε χοντρή βάση, προσθέτουμε το νερό και τα αφήνουμε να πάρουν βράση, χαμηλώνοντας τη φωτιά. Ξαφρίζουμε το γλυκό, όποτε σχηματίζεται ένας μπεζ αφρός στην επιφάνεια, κοντά στα τοιχώματα της κατσαρόλας.





Βράζουμε τα βύσσινα για 20 λεπτά. Αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει εντελώς μέσα στην κατσαρόλα.
Όταν κρυώσει, το ξαναβράζουμε, σε μέτρια φωτιά, μέχρι να δέσει το σιρόπι. Το σιρόπι έχει δέσει, όταν στάζουμε µια σταγόνα μέσα σ’ ένα κρύο πιατάκι και αυτή στέκεται.
Προσθέτουμε το χυμό λεμονιού και το βράζουμε για ένα λεπτό.



Το μοιράζουμε ζεστό, μέσα σε αποστειρωμένα βάζα.

28 σχόλια:

  1. Υπέροχο γλυκό.
    Ακόμη δεν έχω βρει βύσσινα και από όσο ξέρω η παραγωγή φέτος δεν είναι καλή.
    Καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου, Ξανθή μου! Κι αυτό που βρήκα εγώ ήταν μάλλον ώριμο και ένας άλλος πουλούσε άγουρο. Θα ξαναψάξω το Σάββατο και θα δω.
      Καλό σου μήνα!

      Διαγραφή
  2. Ελένη μου εγώ ειδικά θα πρέπει να το τιμήσω δεόντως.Είναι πολύ ωραίο γλυκό και τώρα το καλοκαίρι απολαμβάνεις και μια άκρως δροσιστική βυσσινάδα.Να είσαι καλά καλό μήνα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, Ροδάνθη μου, να το τιμήσεις, το λέει και το blog σου!
      Το γλυκό και η βυσσινάδα μας αρέσουν πολύ αλλά τη δεύτερη δεν μπορούμε να τη μεταφέρουμε, λόγω βάρους.
      Καλό σου μήνα και καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  3. Ελληνικό καφεδάκι, κρύο δροσερό νεράκι και γλυκό κουταλιού βύσσινο.... δεν έχω καλύτερο Ελενάκι μου!!
    Το γλυκάκι σου δείχνει τέλειο, με υπέροχο χρώμα και σωστά δεμένο!
    Φιλάκια, καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου, έτσι είναι όπως τα λες! Το τέλειο ελληνικό κέρασμα, αξεπέραστο.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Το γλυκάκι αυτό είναι από τα πρώτα που έμαθα να φτιάχνω.
      Καλό μήνα και πολλά καλοκαιρινά φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Από τα πιο αγαπημένα μου γλυκά του κουταλιού. Καλοφάγωτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, Vita!
      Καλό μήνα και καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  5. Καλό μήνα! Πραγματικά σαν το γλυκό βύσσινο δεν ευπάρχει καλύτερο! Να περνάτε καλά στην Ελλάδα Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα, Έρη μου, και όλα τα καλά!
      Μακάρι να μπορούσα να σου στείλω ένα βαζάκι! Έγινε πολύ ωραίο!
      Σε ευχαριστώ πολύ και σε φιλώ!

      Διαγραφή
  6. Καλό μήνα Ελένη μου... υπέροχο το βύσσινό σου, καλοφάγωτο!! Να είσαι καλά και να περνάτε καλά! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλό μήνα και σ' εσένα, Κική μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Καλό μήνα!!!Τέλειο το γλυκό σου!!!Γεια στα χέρια σου!!!Από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι είναι πεντανόστιμο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Σπυριδούλα!
      Έλα να σε κεράσω, υπάρχει αρκετό!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  8. Ευχομαι να εχεις καλο μηνα, καλη εβδομαδα και ενα πολυ ομορφο και δροσερο καλοκαιρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημιουργία μου, σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλή σου μέρα και καλό καλοκαίρι!

      Διαγραφή
  9. Θα βάλω παγωτό παρφέ μαστίχα (βρήκα εξαιρετικό σε ζαχαροπλαστείο της περιοχής μας) θα βάλεις το βυσσινάκι με το σιροπάκι του καλή μου Ελένη;
    Πολλούς πολλούς χαιρετισμούς και ένα πολύ καλό Ιούλη σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Πηνελόπη, εξαιρετική η πρότασή σου και την αποδέχομαι!
      Δεν υπάρχει καλύτερος συνδυασμός, γευστικός και οπτικός!
      Σε ευχαριστούμε πολύ και στέλνουμε και τις δικές μας ευχές!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  10. Βύσσινο και κεράσι τα δικά μου αγαπημένα γλυκά και ειδικά πάνω σε γιαούρτι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απολύτως με τις προτιμήσεις σου, Λίλα μου!
      Τα δυο αυτά γλυκά έχουν απίθανη γεύση και τα χρώματα του καλοκαιριού!
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  11. Ελένη μου τρελαίνομαι για βυσσινάκι γλυκό! Σκέτο, σε γιαουρτάκι ή πάνω από το cheesecake, απλά το λατρεύω!
    Αν έχεις όρεξη για παιχνίδι, έλα μια βόλτα από μένα!
    Καλό μήνα και καλή εβδομάδα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ερμιόνη μου!
      Έλα να σε κεράσω, έφτιαξα αρκετό και μάλλον θα ξαναφτιάξω αν βρω καλό βύσσινο! Το λατρεύουμε κι εμείς!
      Σε ευχαριστώ για την πρόσκληση και θα ανταποκριθώ πολύ σύντομα!
      Καλό μήνα και πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα καλώς σε βρήκα και καλό μήνα!!!Το γλυκό βύσσινο είναι από τα αγαπημένα μου, ειδικά συνοδεία με το ελληνικό καφεδάκι αλλά και πάνω στο παγωτό καϊμάκι!!!Σ' ευχαριστώ πολύ για την συνταγή, απομένει να βρω και τα βύσσινα για να την δοκιμάσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες, Γιώτα, και χαίρομαι που βρεθήκαμε!
      Καλή επιτυχία στο γλυκό σου, θα δεις ότι δεν είναι δύσκολο. Να μην αγοράσεις όμως πολύ ώριμα βύσσινα κι αν δε βρεις άλλα να μην προσθέσεις νερό. Θα έχουν αρκετό χυμό.
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  13. ΤΙ να λέμε για το γλυκό βυσσινο! Με ένα παγωτό καϊμάκι δίπλα, πωωω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Villy!
      Όπως και να το φάμε, είναι υπέροχο! Μόνο που πολλές φορές περνάει η εποχή του και δεν προλαβαίνουμε να φτιάξουμε αρκετό!

      Διαγραφή
  14. Ελένη μου καλησπέρα!

    Το βύσσινο το φλερτάρω πολύ φέτος. Σκεφτόμουν ότι ήθελα να είναι το πρώτο γλυκό του κουταλιού που θα φτιάξω στη ζωή μου. Θέλω και θα προσπαθήσω να βρω χρόνο φέτος να το φτιάξω.

    Η συνταγή σου φυσικά πάντα υπέροχη και είμαι σίγουρη πως είναι πεντανόστιμη!

    Σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπέρα! Το κεράσι είναι από τα καλύτερα γλυκά του κουταλιού! Και σου πέτυχε πολύ ωραία Ελένη μου! Και του χρόνου με υγεία!

    (έλα από το μπλογκ μου αν έχεις όρεξη για παιχνίδια!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή