Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Νηστίσιμοι Κολοκυθοκεφτέδες

Πριν από μερικές ημέρες βρήκα στην αγορά μερικές μικρές, ζουμερές κίτρινες κολοκύθες. Πρώτη μου σκέψη ήταν να φτιάξω μια ακόμα κολοκυθόπιτα σε τάρτα αυτή τη φορά ή να δοκιμάσω το γλυκό κουταλιού με Κολοκύθα. Το πρόβλημά μου ήταν πού θα έβρισκα εδώ ασβέστη!  Κάτι πάρα πολύ δύσκολο. Έτσι αποφάσισα να φτιάξω Κολοκυθοκεφτέδες που μας αρέσουν πολύ. Έχω ήδη ανεβάσει δύο συνταγές για Κολοκυθοκεφτέδες: μία για Χορτοκεφτέδεςμε πράσινο κολοκύθι και την παραδοσιακή  συνταγή της περιοχής μου (δείτε τη εδώ) για νοστιμότατους Κολοκυθοκεφτέδες με τριμμένη ωμή κίτρινη κολοκύθα και τυρί Φέτα.
Επειδή όμως οι κολοκύθες εδώ έχουν πολύ σκληρή φλοίδα και τρίβονται δύσκολα, σκέφτηκα να την τεμαχίσω και να την ψήσω λίγο, μέχρι να μαλακώσει. “ Όπερ και εγένετο!” Η σάρκα της κολοκύθας μαλάκωσε και μέλωσε, χωρίς να χάσει το υπέροχο πορτοκαλί της χρώμα και το άρωμά της έγινε πιο έντονο!
Έτσι έγιναν αυτοί οι υπέροχοι, χρυσαφένιοι, αφράτοι και νηστίσιμοι κεφτέδες που λόγω της προσθήκης πατάτας θα μπορούσαν να ονομαστούν και “Πατατοκολοκυθοκεφτέδες”! Ένα νοστιμότατο ορεκτικό που αξίζει να το δοκιμάσετε, αν έχετε ακόμα κολοκύθες!





Τα Υλικά


2-3 μεγάλες φέτες κίτρινης κολοκύθας (θα χρειαστούμε 2 φλιτζάνια ψίχα)
1 κουταλιά ελαιόλαδο
1 μεγάλο ξηρό κρεμμύδι, ψιλοκομμένο, όχι τριμμένο
1 φλιτζάνι βρασμένες πατάτες ( πουρές)
1 φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κουταλάκι baking powder
1 κουταλάκι κύμινο, τριμμένο
½ φλιτζάνι ψιλοκομμένος φρέσκος δυόσμος
κουταλάκι turmeric/κουρκουμάς (προαιρετικά)
Αλάτι και φρεσκοκομμένο πιπέρι
Λίγο αλεύρι
Ελαιόλαδο καλής ποιότητας για τηγάνισμα



Οδηγίες


Κόβουμε την κολοκύθα σε φέτες (σαν πεπόνι). Αφαιρούμε σπόρους και ίνες με μαχαίρι, τη λαδώνουμε με πινέλο και τη βάζουμε μέσα σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα, να ψηθεί σε προθερμασμένο φούρνο στους 220º C για 20 λεπτά. (Φροντίζουμε η φλοίδα να είναι προς τα επάνω.)
Όταν ψηθεί, την αφήνουμε να κρυώσει. Μετά με ένα κουταλάκι αφαιρούμε τη σάρκα, τη βάζουμε σε ένα μπολ, χωρίς να τη στύψουμε.




Προσθέτουμε τον πουρέ πατάτας, το κρεμμύδι, το δυόσμο, τα μπαχαρικά, το baking powder, αλάτι και πιπέρι και ζυμώνουμε, μέχρι να αναμειχθούν καλά τα υλικά. Μετά προσθέτουμε λίγο-λίγο το αλεύρι και ανακατεύουμε, να ενωθεί με τα υπόλοιπα υλικά και να έχουμε μια ζύμη μαλακή που να πλάθεται.
Πλάθουμε τους κολοκυθοκεφτέδες στρογγυλούς, τους πιέζουμε ελαφρά και τους βάζουμε πάνω σε μια ελαφρά αλευρωμένη επιφάνεια.




Ρίχνουμε αρκετό ελαιόλαδο σε ένα βαθύ τηγάνι και το βάζουμε να ζεσταθεί. Τηγανίζουμε τους κεφτέδες, χωρίς να τους αλευρώσουμε, για 2-3 λεπτά από κάθε πλευρά, έως ότου ροδίσουν.







Όταν είναι έτοιμοι, τους βγάζουμε από το τηγάνι και τους αφήνουμε πάνω σε απορροφητικό χαρτί να στραγγίσει το λάδι.
Τους σερβίρουμε ζεστούς και τους συνοδεύουμε με μια φρέσκια σαλάτα εποχής.


Καλή όρεξη!

33 σχόλια:

  1. Υπέροχο χρώμα!!!Θα δοκιμάσω.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ξανθή μου!
      Οι κολοκύθες είχαν πολύ ωραίο χρώμα, αλλά έγινε πιο έντονο από το ψήσιμο.
      Να δοκιμάσεις τους κεφτέδες, είναι νοστιμότατοι.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Ελένη με τους φοβερούς κεφτέδες.Στείλε και κανένα μη μας τα δείχνεις μόνο χαχαχα!!!!Μπράβο γειά στα χέρια σου,φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ροδάνθη!
      Βρες μου εσύ τον τρόπο κι εγώ, πολύ ευχαρίστως, στέλνω όλους τους κεφτέδες!
      Σε ευχαριστώ πολύ.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  3. Πω-πω και δεν έμεινε ούτε ένα τόσο δα κομματάκι κολοκυθόπιτας για να το ανταλλάξω μ' ένα αφράτο και λαχταριστό κολοκυθοκεφτεδάκι Ελένη μου!!!
    Τι κάνω τώρα για πες μου;
    Τέλειοι.
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην σκέφτεσαι την ανταλλαγή, καλή μου Πηνελόπη!
      Όπως είπα και στη Ροδάνθη, τρόπο δεν έχω να σας στείλω κεφτεδάκια! Έγιναν υπέροχα αλλά και οι κολοκύθες που βρήκα ήταν εξαιρετικές!
      Πάντως θα έρθει και η μέρα που θα τους φτιάξω πολύ κοντά σου.
      Φιλιά και καλησπέρες!

      Διαγραφή
  4. ...και όμορφοι και πορτοκαλόχρωμοι και τέλεια πλασμένοι...ο ένας για τον άλλον και όλοι μαζί για εκλεπτυσμένους ουρανίσκους!

    Φιλιά σας πολλά Ελένη μου!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ζαμπία μου!
      Τι όμορφα που τα λες! "Τέλεια πλασμένοι ο ένας για τον άλλον", μου άρεσε πολύ! Έτσι, ταιριαστά, ο ένας μετά τον άλλον καταναλώνονται τάχιστα!
      Όσο για τους ουρανίσκους μας, απολαμβάνουν γεύσεις και αρώματα!
      Φιλάκια πολλά πολλά.

      Διαγραφή
  5. Ελενακι μου τι όμορφο χρώμα!!!
    Για την νοστιμιά τους δεν αμφιβάλλω καθόλου!!!
    Πρέπει να προμηθευτώ κολοκύθες, με τόσες νοστιμιές που βλέπω τριγύρω!
    Βλέπω ότι αναλαμβάνεις και delivery, βάλε με οπωσδήποτε στην λίστα;-)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Έλενά μου!
      Αυτές οι μικρές κολοκύθες έχουν αρκετά ζωηρό χρώμα, μα όταν ψήθηκαν, το χρώμα τους έλαμψε! Έγινε απίστευτα ζωηρό και το άρωμα πιο έντονο.
      Λες να σκρφτώ για delivery; Άντε, μπες πρώτη στη λίστα!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  6. Ελένη μου οι κολοκυθοκεφτέδες είναι από τα πολύ αγαπημένα μου ορεκτικά! Μ’ αρέσουν όλες οι παραλλαγές τους, νηστίσιμες και μη!
    Η πρότασή σου είναι πάρα πολύ ωραία, οι συγκεκριμένοι πρέπει να είναι πολύ νόστιμοι και χορταστικοί!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σ΄εμένα αρέσει πολύ η κολοκύθα, σε πίτα ή κεφτεδάκια! Είναι ένα απίθανο υλικό και σκέφτομαι να τη δοκιμάσω και στη σούπα. Θα τη φάω βέβαια μόνο εγώ...!
      Τα κεφτεδάκια αυτά είναι πιο αρωματικά από εκείνα με το τυρί και πολύ νόστιμα.
      Μας άρεσαν περισσότερο.
      Καλή σου μέρα, Ερμιόνη μου, και πολλά φιλάκια.

      Διαγραφή
  7. Χμμ τι ωραίο χρώμα και φαντάζομαι θα είναι και υπέροχοι σε γεύση!! Θα μπορούσα να τους ψήσω στο φούρνο αντί στο τηγάνι? Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα ξενητεμένη-κι εσύ!-Ελένη!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν τα κεφτεδάκια. Το χρώμα τους έγινε πιο βαθύ από το ψήσιμο της κολοκύθας. Ψητούς δεν τους έχω δοκιμάσει αλλά τους άλλους, με τα τυριά, που δοκίμασα, έγιναν πιο σκληροί. Αν δεν σε πειράζει αυτό, δοκίμασέ τους, κάνε όμως τη ζύμη πιο μαλακή, προσθέτοντας νερό.
      Με ενδιαφέρει να μου πεις πώς έγιναν.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  8. Ελένη μου έχω κολλήσει στην οθόνη, καταπληκτικοί μπράβο!!!Μα τι ωραίο χρώμα είναι αυτό;
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Ελένη μου!
      Είδες πόσοι νοστιμιές μπορούμε να φτιάξουμε από μια κίτρινη κολοκύθα;
      Το χρώμα της έγινε πιο έντονο, όταν ψήθηκε.
      Φιλάκια, καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  9. Τι καταπληκτικό χρώμα έχουν Ελεν..
    Φαίνονται τέλειοι, φαντάζομαι την γεύση τους.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλειοι έγιναν, Μάριον!
      Και η γεύση τους φανταστική! Ούτε που καταλαβαίνεις ότι είναι νηστίσιμοι!
      Καλό σου βράδυ.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Υπέροχοι, χρυσόξανθοι, πεντανόστιμοι κολοκυθοκεφτέδες!!!!!!!! Τέλειες οι φωτό!!!!
    Τί άλλο να ζητήσω;;;;;
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου, με το ψήσιμο της κολοκύθας δεν απέκτησαν μόνο πιο έντονο χρώμα αλλά και περισσότερο άρωμα. Να δοκιμάσεις κι εσύ αυτό τον τρόπο.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  11. Poli orea idea Eleni!!!!
    Kai trellainomai gia kolokitha!!!
    Kratao syntagi!!!!
    Filia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέπη, είπα να δοκιμάσω χωρίς τυριά και αυγό και είχαν επιτυχία.
      Έγινανα γλυκύτατοι, αφράτοι και αρωματικοί.
      Περιμένω εντυπώσεις.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
    2. Apaixtoi Eleni oi keftedes!!!!!
      Hrthan dyo filoi xtes kai tous eftiaxa!!!!
      Pathame plaka oloi!!!!!
      Tha se valo sto blog mou, exeis adirissi????

      Διαγραφή
  12. Εποχή για ψευτοκεφτέδες γενικώς λόγω νηστείας και οι δικοί σου δείχνουν πολύ νόστιμοι. Άσε που είναι και ιδιαιτέρως εμφανίσιμοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Βαγγελιώ!
      Μου άρεσε που τους ονόμασες "ψευτοκεφτέδες"! Μου αρέσει να μαθαίνω τις τοπικές διαφορές στις συνταγές. να είσαι καλά.
      Χαίρομαι όμως που σου άρεσαν. Αν θέλεις, δοκιμάζεις τη συνταγή, είναι πανεύκολη.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  13. Από εμφάνιση σκίζουν! Σίγουρα και από γεύση, αν και μου πέφτουν λίγο μακριά για να δοκιμάσω... Πολύ καλή ιδέα να ψήσεις λιγάκι την κολοκύθα, όχι μόνο επειδή μαλάκωσε αλλά και γιατί έβγαλε τα αρώματά της!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Sunday!
      Τι μπορώ να κάνω με τη απόσταση; Διαφορετικά θα σας έστελνα να δοκιμάσετε, όπου κι αν είστε! Πολύ νόστιμοι έγιναν, με πολύ άρωμα. Ιδανικοί για όσους λατρεύουν την κίτρινη κολοκύθα.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα.Αγαπημένο φαγητό.Μόλις προχθές το κάναμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το Δελφινάκι!
      Χαίρομαι που σου αρέσουν οι κολοκυθοκεφτέδες.
      Υποθέτω ότι τους ευχαριστηθήκατε, γιατί είναι νοστιμότατοι.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  15. Πολύ νόστιμοι φαίνονται!! Τέλειο χρωματάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Villy!
      Σε ευχαριστώ πολύ! Για κύριο πιάτο, νηστίσιμο αλλά και για μεζεδάκι είναι εξαιρετικοί.
      Σ' εμάς άρεσαν πολύ.

      Διαγραφή
  16. Αχ τι μου κάνεις!!!!
    Μα τί ωραίοι κολοκυθοκεφτέδες είναι αυτοί!!!
    Βλέπω τις κολοκύθες στο σούπερ μάρκετ και κρατιέμαι να μην αγοράσω γιατί τις έχω δοκιμάσει σε διάφορες συνταγές τελευταία και τώρα έφτιαξες κεφτέδες???
    Βάζω συνέχεια τις συνταγές σου στη λίστα ...:) :) ;)
    Φιλιά Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Πέπη!
      Δημοσίευσα το νέο σου σχόλιο αλλά μετά το έχασα! Δεν ξέρω πού πήγε!
      Χαίρομαι που άρεσαν σε όλους οι κεφτέδες μου και σ' ευχαριστώ που με ενημέρωσες.
      Αφού τους έφτιαξες και τους ευχαριστηθήκατε, να τους δημοσιεύσεις.
      Σε ευχαριστώ πολύ για την επιλογή της συνταγής μου.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή