Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Σαλάτα με Ωμές Αγκινάρες και Φινόκιο – Artichoke and Finocchio Salad

Όσοι αγαπάτε τις αγκινάρες και σας αρέσουν ακόμα και ωμές, αξίζει να δοκιμάσετε τη σαλάτα που με έμαθε να φτιάχνω η φίλη μου Lidia!
Είναι πανεύκολη, νοστιμότατη και υγιεινή, όλο χρώμα και αρώματα! 
Οι ωμές αγκινάρες έχουν μια υπέροχη γλυκύτητα και ταιριάζουν πολύ με την έντονη γεύση και το άρωμα του φινόκιο. 
Τα υπόλοιπα υλικά “δένουν” περισσότερο τη σαλάτα και την απογειώνουν!
Δοκιμάστε τη τώρα που οι αγκινάρες είναι πολύ τρυφερές.




Τα Υλικά

5 φρέσκες και τρυφερές αγκινάρες, καθαρισμένες
1 μεγαλούτσικη ρίζα φινόκιο
12-15 ντοματίνια
2 φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα
5-6 τουφίτσες άνηθος
50γραμ παρμεζάνα κομμένη σε φλοίδες (προαιρετικά)
Ο χυμός ενός λεμονιού

Για τη vinaigrette

3 κουταλιές χυμός λεμονιού
5 κουταλιές ελαιόλαδο
1 κουταλιά μουστάρδα απαλή
1 μικρή σκελίδα σκόρδο, λιωμένη στην πρέσα
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Οδηγίες





Καθαρίζουμε τις αγκινάρες, τις κόβουμε στη μέση και μετά σε λεπτά φετάκια, τις βάζουμε μέσα σ’ ένα μπολ και τις περιχύνουμε με το χυμό λεμονιού.










Αφαιρούμε τα εξωτερικά σκληρά φύλλα από το φινόκιο, το κόβουμε στη μέση και μετά σε λεπτά φετάκια και το προσθέτουμε στις αγκινάρες.
Καθίζουμε, πλένουμε και ψιλοκόβουμε τα κρεμμυδάκια και τον άνηθο.





Κόβουμε στη μέση τα ντοματάκια και τα προσθέτουμε στις αγκινάρες, μαζί τα κρεμμυδάκια.







Μέσα σ΄ ένα μικρό γυάλινο μπολ ετοιμάζουμε τη vinaigrette και την προσθέτουμε στα υπόλοιπα υλικά της σαλάτας. Ανακατεύουμε καλά και δοκιμάζουμε στο αλάτι.
Σκεπάζουμε το μπολ με πλαστική μεμβράνη και βάζουμε τη σαλάτα στο ψυγείο για 15 λεπτά να μαριναριστούν τα χορταρικά.





Τη σερβίρουμε σε μια σαλατιέρα και την πασπαλίζουμε με τον άνηθο και φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Προσθέτουμε τις φλοίδες παρμεζάνας και τη ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο.



Καλή όρεξη!

13 σχόλια:

  1. Καλημέρα, μόλις γύρισα από τη λαϊκή με αγκινάρες για σαλάτα, μια φορά την εβδομάδα είναι η σαλάτα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ Ξανθή που σας αρέσουν οι ωμές αγκινάρες!
      Κι εμείς τις αγαπάμε πολύ!
      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχη...
    Αγκινάρες και φινόκιο, υπέροχος συνδυασμός!

    Ξέρεις Ελένη μου θα την κάνω μεζεδάκι...για κραιπάλες! :)

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Ζαμπία μου!
      Πολύ θα ήθελα να είμαι κι εγώ σ΄αυτή την κραιπάλη!!!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Ωμές αγκινάρες δεν έχω δοκιμάσει ακόμα!
    Πολύ ιδιαίτερη η σαλάτα σου Ελένη, σίγουρα θα ήθελα να τη δοκιμάσω!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου, αξίζει να τις δοκιμάσεις! Ελιναι νοστιμότατες!
      Με την πρώτη ευκαιρία φτιάξε αυτή τη σαλάτα και πες μου εντυπώσεις.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Πολύχρωμη και πεντανόστιμη μου φιανεται ,θα ετρωγα μια τωρα ,πολλα φιλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ πολύ θα ήελα να σε κεράσω από τη δικιά μου!
      Καλό σου απόγευμα, Νέλη μου!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Υπεροχη σαλατα!
    Λιγο δυσκολο ομως να βρω τρυφερες αγκιναρες εδω πανω, ηδη φετος ειναι δυσκολο να βρω αγγιναρες γενικως, ασε που ειναι πανακριβες! Αν εντοπισω ομως τις καταλληλες, αυτη η σαλατουλα δεν θα μου ξεφυγει και θα την δοκιμασω!
    Βαζω στοιχημα οτι η Lidia ειναι ιταλιδα! Οι ιταλοι εχουν μεγαλη αγαπη στις αγκιναρες και τις μαγειρευουν με χιλιους δυο τροπους που ουτε τους φατναζομαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι κρίμα που δεν μπορείς να βρεις εύκολα τρυφερές αγκινάρες που είναι και η εποχή τους!
      Αν και φέτος δεν νομίζω ότι θα έχουν μεγάλη παραγωγή, λόγω των βροχών.
      Μαρίνα μου, η Lidia είναι όντως μια Ιταλίδα φίλη μου από την Τοσκάνη και ζει στη Ρώμη.
      Από αυτή γνώρισα την Ιταλική κουζίνα.
      Καλό απόγευμα!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη κ θρεπτική η σαλατίτσα σου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχη φαίνεται η σαλάτα σου Ελένη μου...εγώ ακόμη εδώ τρυφερές αγκινάρες δεν βρήκα αλλά δεν τις έχω δοκιμάσει ποτέ ωμές! Πού θα πάει όμως;;;;; Θα την τιμήσω τη σαλάτα σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή