Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Ταραμοκεφτέδες με πατάτα

Protected by Copyscape DMCA Copyright Protection
Σήμερα είπα να σας κεράσω ένα νόστιμο και νηστίσιμο μεζεδάκι. Η συνταγή είναι μια δική μου πρόταση για λαχταριστούς κι αφράτους ταραμοκεφτέδες, με πατάτες και πολλά μυρωδικά αλλά χωρίς ψωμί. Θα τους αγαπήσετε και θα συνοδεύσετε με αυτούς το ούζο ή τη μπύρα σας και θα ευχαριστήσετε όσους νηστεύουν ή τους αρέσουν τα πικάντικα μεζεδάκια. Ποιος είπε ότι νηστεία σημαίνει άνοστο φαγητό και μονοτονία; Με λίγα και ταπεινά υλικά η Ελληνική κουζίνα έχει κάνει θαύματα σε αυτόν τον τομέα. Τι λέτε, τους δοκιμάζετε; Ας δούμε τα υλικά που θα χρειαστούν.




 Τ α Υ λ ι κ ά
3 γεμάτες κ.σ. λευκό ταραμά
3 μέτριες πατάτες ωμές, τριμμένες στον τρίφτη του κρεμμυδιού
1 μέτριο ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
2 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
1 ματσάκι ψιλοκομμένος μαϊντανός
1 ματσάκι ψιλοκομμένος άνηθος
3 κλωναράκια φρέσκος δυόσμος, ψιλοκομμένος
1 φλιτζάνι αλεύρι που φουσκώνει μόνο του (ή όσο χρειάζεται για να σφίξει λίγο το μείγμα)
1/3 φλιτζανιού ελαιόλαδο για το μείγμα
Αλάτι και πιπέρι
Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα
Αλεύρι για το πλάσιμο

Ο δ η γ ί ε ς

Μουσκεύουμε σε λίγο νερό τον ταραμά για μία ώρα, προκειμένου να ξαλμυρίσει και μετά τον στραγγίζουμε προσεχτικά.

Τρίβουμε τις πατάτες και τις στύβουμε.
Μετά τις βάζουμε σε μπολ και προσθέτουμε τον ταραμά, το κρεμμύδι, το μαϊντανό, τον άνηθο, το δυόσμο, το ελαιόλαδο και αλεύρι σιγά-σιγά τόσο, όσο για να ενωθούν τα υλικά αλλά να μην σφίξει το μείγμα.

Ανακατεύουμε καλά με ένα κουτάλι όλα τα υλικά –γιατί κολλάνε στα χέρια- και προσθέτουμε πιπέρι και δοκιμάζουμε για αλάτι Βάζουμε το μείγμα στο ψυγείο για μισή ώρα και το ανακατεύουμε ξανά.

Σε μια επιφάνεια της κουζίνας μας ρίχνουμε μπόλικο αλεύρι. Παίρνουμε κουταλιές από το μείγμα, τις βάζουμε πάνω στο αλεύρι και με αλευρωμένο χέρι γρήγορα κάνουμε πλατείς κεφτέδες και τους τηγανίζουμε σε αρκετό καυτό ελαιόλαδο.

Όταν ροδίσουν και από τις δύο πλευρές, τους βγάζουμε και τους αφήνουμε πάνω σε χαρτί κουζίνας να στραγγίσει το επιπλέον λάδι.

Τους σερβίρουμε ζεστούς.
Καλημέρα και να περνάτε καλά!

16 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!
    Θα μπορούσαν να ψηθούν στο γκρίλ, με τα τηγανητά δεν έχουμε και πολύ καλή σχέση κι αυτός ο μεζές μου άρεσε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Ξανθή. Για να ψηθούν στο γκριλ χρειάζεται να προσθέσεις περισσότερο λάδι στο μείγμα. Πάλι, νομίζω, ότι θα γίνουν κάπως σκληροί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εγώ θα πάρω τηγανιτό, ένα και καλό, κακά τα ψέτατα άλλη νοστιμιά έχει το τηγάνι, αρκεί να μην ξεφεύγουμε σε ποσότητα κατανάλωσης! έφερα κι ουζάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλημέρα Ελενάκι, και τι δεν θα εδινε ο αντρας μου να έχει λίγα απ'τα μεζεδάκια σου !!! πολύ ωραία η προτασή σου !!

    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ ευχαρίστως τους δοκιμάζω Ελενάκι μου, δεν κάνω .... νάζια σε τέτοια μεζεδάκια λαχταριστά!
    Επίσης δεν έχω αφορίσει το τηγάνι, κάποια φαγητά θέλουν τηγάνι, αλλιώς χάνουν πολύ σε νοστιμιά!
    Φιλάκια, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε ευχαριστώ πολύ θα δοκιμάσω την Παρασκευή και θα επανέλθω.
    Καλό μεσημέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ξανθή μου, δοκίμασε να τους ψήσεις και πες μου. Με ενδιαφέρει πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ, Γαστεροπλήξ, άλλη νοστιμιά το άτιμο το τηγάνι. Να είσαι καλά για το ουζάκι. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μαρία μου, μην τον αφήσεις να παραπονιέται, δοκίμασε όταν έχεις χρόνο να τους φτιάξεις και τον κερνάς μετά και ουζάκι-όμως δεν θα πρέπει να σου παραπονιέται διότι φτιάχνεις ωραία πράγματα. Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έλενά μου, συμφωνώ μαζί σου, άλλη νοστιμιά. Κάποιοι όμως πρέπει να το αποφεύγουν για λόγους υγείας, υποθέτω. Καλό βράδυ, πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κι εγώ νομίζω ότι θα είναι υπέροχοι στο τηγάνι οι ταραμοκεφτέδες σου... Δεν λέω το τηγάνι πρέπει να το αποφεύγουμε αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που δεν μπορούν να φαγωθούν αλλιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλώς ήλθες, Εύα, συμφωνώ μαζί σου. Είδα και το blog σου που έχει πολύ ενδιαφέρον. Τα λέμε, λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είναι φαγάκι που έφτιαχνε η γιαγιά μου τις μέρες της Σαρακοστής. Δεν ξέρω αν περιείχε τα ίδια υλικά με τα δικά σου, αλλά πάντα ήταν τραγανοί και γαργαλιστικοί. Δίπλα δε, συνήθιζε να βάζει ψιλοκομμένη ντομάτα και αγγουράκι φρέσκο, ψιλοκομμένο για να τραβάει την "αλμύρα" του ταραμά.
    Θα κάνω μια προσπάθεια να τους φτιάξω (ίσως χωρίς τηγάνι, σαν την Ξανθή) ... για να δούμε αν θα τα καταφέρω στο τελικό αποτέλεσμα Ελένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ωραίο που θυμήθηκες τα παραδοσιακά φαγητά του σπιτιού σου! Αν τους φτιάξεις, σε παρακαλώ, πες πώς ήταν. Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπέρα, επανήλθα!
    Έφτιαξα σήμερα τα κεφτεδάκια ταραμά και τα έψησα στο γκριλ.
    Δεν ήταν πολύ εύκολη υπόθεση ήθελε χαρτί λαδωμένο καλά (δεν ξέρω αν τα έβαζα σε λαδωμένο πυρέξ τι θα γινόταν)και το γκρίλ σε μεσαία διαβάθμιση.
    Σημασία έχει το αποτέλεσμα, εμάς μας άρεσαν και δεν ήταν στεγνά, κάτι που φοβόμουν, θα επαναληφθεί κάποια άλλη φορά με περισσότερη εμπειρία.
    Με αυτό τον τρόπο ψήνω τους κολοκυθοκεφτέδες, έχω ανάρτηση.
    Καλό Σ/Κ α θα βάλω κάποια με΄ρα φωτογραφία που έβγαλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ξανθή μου, ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική ενημέρωση, με ενδιαφέρει πάρα πολύ. Καλό Σαββατοκύρικο, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή