Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

Λαχανοντολμάδες με Ντομάτα και Καυτερό Πιπέρι

Οι Λαχανοντολμάδες είναι ένα από τα αγαπημένα πιάτα της Ελληνικής Κουζίνας. Συνήθως τους μαγειρεύουμε άσπρους και τους συνοδεύουμε με ένα νόστιμο αυγολέμονο. Είναι ένα από τα κλασικά χειμωνιάτικα φαγητά.
Τους συγκεκριμένους τους μαγείρευσα με χυμό ντομάτας, πρόσθεσα στον κιμά καυτερό πιπέρι και τους πασπάλισα με αρκετή γλυκιά πάπρικα.
Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικά νόστιμο και πικάντικο. Τους λατρεύσαμε!
Σας τους προτείνω και είμαι σίγουρη ότι θα τους απολαύσετε!
(Η αυθεντική συνταγή είναι της Αλεξίας Αλεξιάδου).


Τα Υλικά
(Για 8 μερίδες)

1 μεγάλο λάχανο, μαλακό, όχι σφικτό
½ κιλό κιμάς μοσχαρίσιος
½ κιλό κιμάς χοιρινός
1 μεγάλο ξηρό κρεμμύδι, τριμμένο
½ φλιτζάνι ρύζι Καρολίνα
2 μέτριες ντομάτες, τριμμένες στον τρίφτη του κρεμμυδιού
½ φλιτζάνι ψιλοκομμένος μαϊντανός
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
½ κουταλάκι κόκκινο καυτερό πιπέρι ή και περισσότερο
1 κουταλάκι γλυκιά πάπρικα
1 φλιτζάνι χυμός ντομάτας
⅔ του φλιτζανιού ελαιόλαδο
¼ φλιτζανιού χυμός λεμονιού

Οδηγίες

Πλένουμε εξωτερικά το λάχανο. Με ένα κοφτερό μαχαίρι κόβουμε το κοτσάνι, όσο μπορούμε πιο βαθιά, για να ξεχωρίσουν τα φύλλα εύκολα.

Βάζουμε το λάχανο μέσα σε μια μεγάλη κατσαρόλα με νερό που βράζει, πρώτα με το κομμένο και μετά το γυρίζουμε απ’ όλες τις πλευρές. Το βράζουμε μέχρι να μαλακώσει και να ξεχωρίζουν τα φύλλα αλλά προσέχουμε να μην λιώσει.
Το βγάζουμε από την κατσαρόλα και το αφήνουμε να κρυώσει. Μετά ξεχωρίζουμε τα φύλλα με προσοχή και αφαιρούμε το κοτσάνι τους.
Αν το λάχανο είναι μεγάλο, χωρίζουμε τα φύλλα του στα δύο.






Μέσα σ’ ένα μπολ ζυμώνουμε τον κιμά με το κρεμμύδι, το ρύζι, την τριμμένη  ντομάτα, το καυτερό πιπέρι, αλάτι και το μισό ελαιόλαδο.










Τοποθετούμε μέσα σε μια πλατιά κατσαρόλα τα κοτσάνια από τα φύλλα του λάχανου που αφαιρέσαμε.
Τυλίγουμε καλά τα ντολμαδάκια και τα τοποθετούμε σε σειρές, το ένα δίπλα στο άλλο, πάνω από τα κοτσάνια. 







Προσθέτουμε το χυμό ντομάτας, το υπόλοιπο ελαιόλαδο, ένα φλιτζάνι ζεστό νερό και πασπαλίζουμε με την πάπρικα, λίγο αλάτι και αρκετό φρεσκοτριμμένο πιπέρι.

Σκεπάζουμε τα ντολμαδάκια με ένα ρηχό πιάτο και το καπάκι της κατσαρόλας και τα σιγοβράζουμε, μέχρι να βράσει το ρύζι.






Ανακινούμε την κατσαρόλα μερικές φορές και προσέχουμε να μη μείνει το φαγητό χωρίς σάλτσα.
Όταν το φαγητό βράσει, το περιχύνουμε με το χυμό λεμονιού.





Σερβίρουμε τα ντολμαδάκια ζεστά. Τη λίγη σάλτσα τους, αν θέλουμε, τη δένουμε με λίγο corn flour και τη σερβίρουμε μαζί με τα ντολμαδάκια ή χωριστά.


Καλή σας όρεξη!

16 σχόλια:

  1. Λαχανοντολμάδες είναι το φαγητό μου Ελενάκι μου, θα μπορούσα να τους τρώω κάθε μέρα!
    Οι σημερινοί πικάντικοι δικοί σου, μου έδωσαν μιαν ακόμη ιδέα για το μαγείρεμά τους!
    Πολλά φιλιά, καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα μου αρέσουν πολύ, Έλενά μου! Συνήθως τους έφτιαχνα με αυγολέμονο αλλά έτσι είναι πάρα πολύ νόστιμοι.
      Μας αρέσουν και τα πικάντικα! Έτσι αποφεύγουμε και τα αυγά!
      Καλό σου βράδυ!
      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Μου αρέσει πολύ η πικάντικη νότα που τους έδωσες Ελένη μου!
    Μια ενδιαφέρουσα παραλλαγή ενός πολύ αγαπημένου πιάτου.
    Νομίζω ότι θα ταίριαζε να σερβιριστούν με γιαουρτάκι.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία η πρότασή σου, Ερμιόνη μου! Αν τους συνοδεύσουμε με γιαούρτι, θα πρέπει να παραλέίψουμε το λεμόνι.
      Δεν ταιριάζουν αυτά τα δύο, νομίζω.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Τρελλαίνομαι για τους λαχανοντολμάδες αλλά με τα καυτερά είμαι λίγο επιφυλακτική! Οι δικοί σου πάντως δείχνουν πολύ special!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Μάρθα!
      Γίνονται, όσο θέλεις καυτεροί, εξαρτάται από την ποσότητα του πιπεριού που θα βάλεις.
      Μπορείς, όμως, να βάλεις μόνο στην σάλτσα.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  4. Ελενάκι μου λατρεύω τους λαχανοντολμάδες!Οι δικοί σου δείχνουν τέλειοι και μάλιστα πολύ λαχταριστοί!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ελενάκι!
      Νομίζω ότι η συνταγή είναι από την Β. Ελλάδα. Εγώ τους είχα πρωτοδοκιμάσω στον Έβρο.
      Τώρα τους ξαναθυμήθηκα!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Χτες έφτιαξα με μανιτάρια και κουκουνάρι δεν σκέφτηκα τη ντομάτα ως σάλτσα έβαλα μόνο κύβους στη γέμιση, στα υπόψιν η πρόταση σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχοι οι λαχανοντολμάδες και είναι από τα φαγητά που λατρεύω Ελένη μου!!! Η εκδοχή που μας έδωσες τους αναδεικνύει!!!
    Γεια στα χέρια σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κική μου!
      Δοκίμασε κι αυτή την εκδοχή! Είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσουν.
      Καλό Σαββατοκύριακο!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  7. Λαχταριστοί οι ντολμάδες σου Ελένη, είναι και σε μας από τα αγαπημένα φαγητά του χειμώνα, αλλά όχι καυτεροί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κατερίνα!
      Αν σας αρέσουν με ντομάτα, μπορείς να τους κάνεις μόνο με πάπρικα.
      Αξίζει να τους δοκιμάσετε!

      Διαγραφή
  8. Κοκκινους δεν τους εχω δοκιμασει.
    Πολυ ωραια ιδεα για διαφορετικους λαχανοντολμαδες
    Μπραβο Ελεν.

    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. και ο λαχανοντολμάς σαν τούρτα νομίζω μας γλυτώνει αρκετό χρόνο και δεν θα πονάνε τα χέρια μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή